کد خبر: ۶۹۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، اعضای هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز صبح امروز چهارشنبه 25 مرداد ماه طی یک نشست خبری به تشریح دستاوردهای این شرکت در حوزه داخلی سازی قطعات خودرو در دو سال اخیر پرداختند.

به گزارش خبرخودرو، اعضای هیات مدیره شرکت صنایع تولیدی کروز صبح امروز چهارشنبه 25 مرداد ماه طی یک نشست خبری به تشریح دستاوردهای این شرکت در حوزه داخلی سازی قطعات خودرو در دو سال اخیر پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهدی کاکه، مدیر بخش خودکفایی شرکت کروز با اشاره به میزان عمق داخلی سازی قطعات تولیدی این شرکت گفت: واحد خودکفایی کروز در سال 91 و ابتدا تحریم ها و با هدف داخلی سازی قطعات موردنیاز خودروهای تولیدی ایجاد شده و در این راستا اقدام به شناسایی و معرفی تامین کنندگان و تولید قطعات توسط تیم های تخصصی تولیدکننده کردیم.

وی افزود: خوشبختانه ادامه این مسیر در گروه کروز منجر به داخلی سازی بیش از 4 هزار قطعه و اشتغال زایی 21 هزار نفر در شرکت های مختلف به خصوص کارگاه های تولیدی کوچک تا پایان سال  1401 و همچنین ارتقای کیفیت قطعات تولیدی شده است.

مدیر بخش خودکفایی شرکت کروز با بیان اینکه این روند توسط تیم های تخصصی کروز در حال سرعت بخشیدن است، عنوان کرد: رویکرد اصلی خودکفایی در کروز ایجاد چشم اندازی مثبت برای تامین کنندگان به خصوص کارگاه های تولیدی کوچک بوده که در نهایت موجب تولید قطعات در سطح کیفی مناسب و رده بندی تامین کنندگان شده است.

 کاکه یادآور شد: همچنین از طریق بررسی کیفیت قطعات توسط تیم های ارزیابی بالاترین سطح کیفی را برای تامین کنندگان در نظر گرفته ایم تا قطعات در بالاترین سطح کیفی تولید شوند.

در ادامه امیر قریب، مدیر فروش شرکت کروز پلاس اظهار داشت: در حوزه فروش قطعات الویت تامین قطعات برای خطوط تولید خودروساز است و در ادامه نیم نگاهی به تامین قطعات برای مصرف کنندگان نهایی که تمایل به استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت دارند، خواهیم داشت.  

وی با اشاره به روش های دسترسی مصرف کننده نهایی به قطعات تولیدی کروز افزود: تامین قطعات در بازار افترمارکت با بسته بندی کروز از ابتدا در برنامه های ما بوده و از طریق تامین کنندگان خودروساز مانند ساپکو و سازه گستر و توسط ایساکو و سایپا یدک اقدام به توزیع آن کرده ایم. در واقع پس از تمرکز بر تامین قطعات برای خطوط تولید خودروساز سعی کرده ایم برای تامین نیاز بازار نیز قطعات تولیدی با برند کروز پلاس را به عنوان قطعات کمکی و از طریق شبکه توزیع خودروساز، سایت ها و کانال های مختلف در دسترس مصرف کننده نهایی قرار دهیم. 

مدیر فروش شرکت کروز پلاس یادآور شد: فراموش نکنیم کروز تولیدکننده قطعات است و در زمینه تامین مواد اولیه، ظرفیت تولید و از همه مهم تر تامین قطعات برای خطوط تولید خودروساز گرفتاری هایی دارد که ممکن است با کاهش عرضه قطعات در بازار افترمارکت همراه باشد اما تلاش می کنیم عرضه قطعات در کلان شهرهایی مانند تهران را افزایش دهیم.

در ادامه این نشست خبری حمید حسین زاده، مدیر تیم توسعه محصول مرکز تحقیقات شرکت کروز ضمن اشاره به اقدامات توسعه ای این شرکت در حوزه داخلی سازی قطعاتی چون کیسه هوا، مالتی مادیا و ... عنوان کرد: ضمن آغاز همکاری با سه دانشگاه برتر کشور از سال 92 از طریق  فعالیت های گروهی و تخصصی در دو سال اخیر و با هدف ارتقای سطح توسعه نرم افزار و پوشش نیازهای خود در آینده اقدام به تاسیس دو آزمایشگاه در دانشگاه تهران کرده ایم.

وی با اشاره به توانایی کروز در داخلی سازی قطعات بیان کرد: توانایی داخلی سازی در هر خودرو متفاوت است و گروه کروز به لحاظ توان داخلی سازی قادر به تامین تمامی قطعات ECU عرضه شده در بازار افترمارکت ایران بوده و در این زمینه صاحب دانش است.

همچنین حامد نورافشار، مدیر فروش شرکت ماد آریا ویستا از قطعه سازان زیرمجموعه کروز در حوزه تولید صندلی خودرو بیان کرد: تولید صندلی در نگاه اول ممکن است ساده به نظر برسد اما ورود به عرصه تولید صندلی خودرو اقدامی جسورانه است چراکه در حال حاضر اغلب واردکنندگان همزمان با واردات خودرو صندلی را نیز وارد می کنند. از طرفی صندلی خودرو نقش مهمی در راحتی راننده و سرنشین دارد.

وی سهم صندلی را 4 تا 5 درصد قیمت تمام شده خودرو برآورد کرد و گفت: ساخت صندلی به معنای داخلی سازی 4 تا 5 درصد قیمت تمام شده خودرو است و از آنجا که شرکت کروز محصولات خود را در کلاس جهانی تولید می کند قاعدتا سطح انتظار از کیفیت صندلی های تولید شده نیز در سطح جهانی است و حتی در نمایشگاه قطعات امسال نیز مشتری خارجی داشتیم.

نورافشار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها تولیدکننده صندلی های محصولات سواری و تجاری گروه بهمن هستیم. بنابراین تولید صندلی در کلاس خودروهای دیگنیتی، فیدیلیتی و سایر محصولات گروه بهمن که مجهز به امکاناتی چون گرمکن است، به سادگی امکان پذیر نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"